Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sandberg tog SR från CIA

Publicerad: 15 Oktober 1999, 12:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Sveriges Radio byter mediebyrå efter drygt fem år på CIA. Nu bli det istället Sandberg Media Synergi som får ta sig an Sveriges radios kampanj för att nå unga lyssnare.


- Vi behöver en byrå som tänker lite mer okonventionellt. Vi måste hitta

väldigt smarta medielösningar eftersom vi har så små budgetar, säger Anita

Tenling, marknadschef på Sveriges Radio.

Sveriges Radio har diskuterat att byta mediebyrå i några månader.

- Det har hänt mycket på CIA den senaste tiden, bland annat har alla våra

kontaktpersoner där försvunnit. Jag tror att vi behöver få in lite ny kunskap

och Sandberg är kreativa, oerhört engagerade och kunniga inom radio.

Kampanjen som riktar sig till ungdomar gäller P3.

- Ungdomar lyssnar inte lika mycket på Sveriges Radio som de äldre. Vi vill öka

lyssnandet mellan 15-19 år. Jag kan inte säga så mycket, vi har inte bestämt

vad vi ska göra och hur vi ska lägga upp det. Men kampanjen kommer innan året

är slut, säger Anita Tenling.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.