Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sandberg tappar L'oréal till Initiative

Publicerad: 30 November 1999, 14:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Nu bekräftas det att L'oréal avslutar sitt samarbete med Sandberg Media Synergi. Sandbergs nordiska byrå Synerginordicmedia hade inte rätt struktur för att passa L'oréal på en skandinavisk nivå. Istället kommer L'oréal att jobba med Initiative Universal även på den svenska marknaden.


Som Dagens Media tidigare har skrivit har L'oréal letat en lämplig mediebyrå

för den skandinaviska marknaden. Även om den skandinaviska marknadschefen för

L'oréal, Henrik Stigkaer, bedömde Sandberg Media Synergi att vara den bästa

mediebyrån i Sverige, passade inte dess nordiska nätverk Synerginordicmedia

hygien- och kosmetikföretaget.

- I Danmark och Norge jobbar L'oréal med Initiative Universal för medieköp,

vilket också är fallet i de flesta övriga länder i Europa. För maximal

skandinavisk och europeisk synergi är det därför naturligt att Initiative

Universal framöver hanterar öven de svenska medieköpen, säger Camilla Brobeck,

marknadschef på svenska L'oréal.

L'oréal har jobbat med Sandberg Media Synergi i fyra år.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.