Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sandberg tappar Guldfynd

Publicerad: 22 April 2002, 07:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Guldfynd lämnar Sandberg Starcom till förmån för mediebyrån Ad on. Ad on snor dessutom Handskmakarn från Inserator.


Ett tredje nytillskott i dagarna är Svenska Byggnadsarbetareförbundet, som snart inleder sin första kampanj i samarbete med Ad On.

- Vi ser att det finns behov av en byrå där kunderna är lite mer homogena budgetmässigt. De flesta av våra kunder har en budget mellan en halv och 15 miljoner kronor, vi har inga konton på 100 miljoner, säger vd Tommy Gapinski.

Han vill inte säga hur mycket kontona beräknas vara värda, men uppger att Guldfynd är den största kunden.

Bland Ad ons kunder finns bland annat Björn Borg, Nibe, Pastejköket, Expert, Diesel, Kristdemokraterna, Hertz och Stockholms Stadsmission.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.