Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sandberg Media Synergi startar event-bolag

Publicerad: 13 September 1999, 14:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Mediebyrån Sandberg Media Synergi lanserade igår sitt nya eventbolag Sandeberg Event Synergi. Bolaget ska ge strategisk rådgivning inom eventmarketing.


Sandbergs VD Jens Welin, är förtegen om detaljerna innan lanseringen.

- Vi känner att event lever ett eget liv och behöver styras upp.

Är det lämpligt att en mediebyrå startar ett medium som ett eventföretag ändå

är?

- Eventbolaget blir inte ett eget medium som ordnar saker som sponsring, utan

ska ägna sig åt strategisk rådgivning, säger Jens Welin och jämför med

mediebyråernas separata Internet-företag.

Till event-bolaget hör också en särskild metod för produktlansering, T-time.

Bolaget ska bestå av en grupp på tre strateger. Mats Elsnitz som tidigare varit

sponsring- och eventansvarig på TV4 är VD och strateg. Annika Öhlander från

Sandberg Media är projektledare och Csaba Czinkoczky från event/upplevelse

företaget Star People är Creative Director. Lanseringen av eventbolaget skedde

i samband med en generalrepetition av bolagets första event för Ericssons

telefon T28. Csaba Czinkoczky har arbetat med event för Ericsson i flera år

tillsammans med sitt företag Star People.

Sandberg Event har ambitionen att inom ett år vara representerat i alla de

nordiska länderna. Inom två året vill bolaget vara den ledande strategiaktören

inom eventmarketing i Norden.

(Artikeln ersätter en tidigare version)

Rolf van den Brink,

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.