Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sandberg Malmö tar hem Campbell Soup

Publicerad: 18 December 2001, 07:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Sandberg Starcom Malmö avslutar året med ytterligare en tung kund. I en pitch med andra Malmöbaserade mediebyråer tog Sandberg hem kontot Campbell Soup med varumärken som Blå Band och Varma Koppen.


Hur mycket det nya kontot är värt årligen kan vd Patrik Andersson inte säga.

- Eftersom det är ett nytt företag vet jag inte det och jag vill inte ge en

uppskattning. Men det är en stor kund, säger han.

Campbell Soup har förutom soppan med samma namn bland annat varumärkena Blå

Band, Bong, Varma Koppen och Touch of Taste i portföljen. Sverigekontoret

startade i våras. Patrik Andersson refererar till marknadschef Ulla Frennesson

när han förklarar varför Campbell Soup valde Sandberg Starcom i Malmö till

mediebyrå:

- De valde oss dels för att vi har stor erfarenhet av snabbrörliga

konsumtionsvaror. Dels för att vi är kända för att ha bra teamwork med övriga

byråpartners. Eftersom de är nya efterlyste de också någon som kan utmana

normer och traditioner, vara lite kreativa i medievalet, säger han.

Eftersom Campbell Soup är ett nytt företag i Sverige har det inte anlitat någon

svensk mediebyrå tidigare. Varumärkena Blå Band, Bong, Varma Koppen och Touch

of Taste köptes dock från Unilever tidigare i år och låg under Unilever hos

Initiative Universal.

Campbell Soup är den senaste i raden av stora konton som den skånska byrån

Sandberg Starcom Malmö tagit hem i år. Andra konton som i år valt Skånebyrån är

Orange, Malmö Aviation, Stepstone, Estrella och Old el Paso.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.