Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sandberg köper tung tvkampanj åt Geab

Publicerad: 5 December 2000, 09:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:26

Geab med sina 50 mobiltelebutiker köper med hjälp av sin mediebyrå Sandberg Media Synergi ett tungt sponsringsskap som löper i TV3 fram till jul. Geab utnyttjar liberalare brittiska sponsringsregler från IPC och kan därmed som sponsor visa själva produkterna.


Julsponsringen är Geabs första steg för att lyfta fram butikerna. Målgruppen är

främst konsumentmarknaden där en stor del inte är medveten om att Geab säljer

mobiltelefoner i sina butiker. De nya sponsringsreglerna var en förutsättning

för Geabs medieval.

- Syftet med kampanjen är ju att berätta vad vi faktiskt gör, och visa

kopplingen mellan mobiltelefoner och butik, säger Daniel Lindholm, marknadschef

på Geab.

Sponsorskapet går ut på att Geab presenterar TV3s jultablå. Sponsorfilmerna,

som är gjorda av reklambyrån Vilmer, visas tre till sex gånger per dag fram

till jul. I filmerna visar Geab mobiltelefoner i

Karl-Bertil-Jonsson-animeringar utanför en Geab-butik. I gengäld skyltar Geab

med TV3s logotyper i butikerna och värvar folk till TV3s kundklubb på

internet.

- Det har känts som ett intimt samarbete. TV3 har också en ganska stark tablå

för Geabs målgrupp, säger Liv Sjödin, medierådgivare på Sandberg Media Synergi.

Eva Wisten

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.