Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sandå sätter chefen på spel

Publicerad: 20 Januari 2009, 14:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Måleri- och golvföretaget Sandå vill visa att de håller högre kvalitet än konkurrenterna. I den nya reklamkampanjen sätter de chefen på spel för att visa att de menar allvar. Det här är Granath Euro RSCG första större reklamkampanj för bolaget. <b>Se filmen på Dagens Media.</b>


- Kampanjen ska bygga kännedom och etablera Sandå som ett varumärke med en kvalitetsprofil. Vi har tagit fram payoffen Lite bättre hantverk eftersom det är något som skiljer Sandå från andra, säger David Granath, projektledare på Granath Euro RSCG.

Sandå Måleri köpte konkurrenten Kumlins Måleri för drygt ett år sedan och är nu Sveriges största måleri- och golvföretag. Ungefär samtidigt utsågs Granath Euro RSCG till företagets reklambyrå, efter Tank Y/R. Granath har framför allt arbetat med kommunikationen i samband med sammanslagningen, så det här är byråns första större externa kampanj för kunden.

- Vi har jobbat vidare med sex löften som funnits sedan tidigare, bland annat att Sandå håller tider och aldrig fuskar. Det är lätt att gå ut och lova en massa saker. Filmen ska visa att Sandå menar allvar med det, säger David Granath.

Målgruppen är fastighetsägare, förvaltare och bostadsrättsföreningar. Kampanjen ska rulla i omkring tre veckor i fackpress och tv, bland annat TV4s kanaler, TV8, Kanal 9 och Discovery. Bizkit är mediebyrå.

Arbetsgrupp på Granath Euro RSCG:David Granath, projektledare; Lotta Lindkvist, produktionsledare; Maria Lambke, ad; Per Hyberg, copy.Produktionsbolag: EstebanKund: Jonas Lundin och Nina Westgerd på Sandå.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.