Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sammanslagning ger PR-byrå för den nya ekonomin

Publicerad: 1 Februari 2000, 13:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

PR-byråerna Andréasson Public Relations och Nyberg Public Relations går samman och bildar Andréasson Nyberg Public Relations, en PR-byrå för den nya ekonomin.


Från och med den första februari drar den nya byrån igång. Fokus ligger på

företag företag som vill bygga starka varumärken i den nya ekonomin.

- Medierna förändras och då måste också PR-branschen göra det, säger Petter

Andréasson, tidigare VD för Andréasson PR som nu blir kreativ ledare för den

nya byrån.

Petter Andréasson nämner två av byråns kunder, Ericsson och AltaVista som bra

exempel på företag som idag jobbar hårt för att göra sina varumärken

förknippade med den nya ekonomi.

Jacob Nyberg blir VD för den nya byrån som initialt har ett 20-tal medarbetare.

Andréasson PR har enligt branschprat haft svårigheter med att behålla personal.

- PR-branschen har varit turbulent den senaste tiden och många människor har

bytt jobb, säger Petter Andréasson som förklaring till det. Bakgrunden till

starten av den nya byrån säger han vara att båda byråerna haft funderingar på

varsitt håll om att stärka verksamheten samtidigt som de delat en vision om att

satsa på att stärka varumärken i den nya ekonomin.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.