Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Saluhallskänsla när Willys bygger om butikerna

Publicerad: 27 Februari 2008, 11:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

Lågpriskedjan Willys bygger nästa generations butiker. Igår invigdes den första pilotbutiken i Halmstad.


- Det här är vad som kommer att bli nya Willys. Vi har ett stort fokus på färskvaror och vi har försökt skapa en saluhallskänsla. Vi har ett större ekologiskt sortiment och vi har samlat frukt och grönt i ett växthus, säger Fredrik Grüneberger, marknadskoordinator på Willys.

Han fortsätter:

- Vi har fortfarande kvar vår affärsidé Sveriges billigaste matkasse, där priset är viktigast, men vi adderar det som vi vet att kunderna vill ha.

Omgörningen bygger på en marknadsundersökning som Willys har genomfört bland sina egna och konkurrenternas kunder.

- Vi ser den första butiken som en pilotbutik. Senare ska projektet utvärderas och i slutet av året ska vi ha ett färdigt koncept att rulla ut på alla butiker.

Butiksöppningen har marknadsförts lokalt i dagspress, utomhus, dr och bussreklam. Kampanjen, som började vecka 6 och ska pågå till vecka 11, är gjord av reklambyrån Valentin & Byhr. För att ytterligare uppmärksamma öppnandet har också gerillabyrån Miami genomfört ett event där orange trafikskyltar har satts upp, som pekar mot Willys.

- Det kom hit väldigt mycket folk igår. Vi fick stoppa folk i dörren och slussa in dem.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.