Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Salong K vill dubbla trafiken

Publicerad: 6 November 2008, 13:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Kvinnosajten Salong Ks nya form smyglanserades i fredags. Dagens PS, som äger sajten, hoppas på fördubblad trafik.


Salong K startades av Göran Möller och designern Camilla Thulin tillsammans Åsa Mattsson, som blev sajtens chefredaktör.

Sedemera fick Åsa Mattsson sparken och nyligen utkom hennes nyckelroman Salong F, en rasande uppgörelse med Salong Ks grundare och stora delar av medie-Sverige.

För en tid sedan köpte Dagens PS Salong K. Nu inledes relanseringen av sajten.

- Salong K blir som Dagens PS fast för kvinnor. Vi ska samla upp det bästa från alla tidningar på ett ställe, säger Ann Ageland, affärsutvecklare på Salong K.

I klartext betyder det att sajten till största del ska bestå av rewrites.

- Men vi kommer att behålla en viss bevakning på skönhet och mode, säger Ann Ageland.

Nya formen. Artikelflödet ska öka kraftigt. Antalet publicerade artiklar per vecka ska skrivas upp från dagens cirka 30, till 100.

Salong K har fått ny guldskimrande form, uppbyggd på samma mall som Dagens PS, samt ny logga.

- Vi ville inte att sajten skulle vara rosa bara för att den vänder sig till kvinnor. Och vi ville heller inte att den skulle kännas för business. Jag är väldigt nöjd med resultatet.

En lanseringskampanj ska rulla ut nästa vecka och Salong Ks nya ägare har offensiva mål för sajten.

- Vi har i dag runt 20.000 besökare, den siffran vill vi fördubbla, säger Ann Ageland.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.