Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Salmings underkläder vill hitta målgruppen med 1000apor

Publicerad: 17 November 2008, 07:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

I flera veckor har bröderna Schulman lagt upp filmer på 1000apor där de trakasserar hockeylegenden Börje Salming, som reagerat med raseri. Men allt har varit fejk.


Salmings underklädesmärke skriver samarbetsavtal med Metronome-sajten 1000apor.

- Det här är ett kul och spännande sätt att skapa en medvetenhet om varumärket Salming Underwear med hjälp av humor. 1000apor är fantastiskt roliga, de tänjer gränser och är kaxiga. Med 1000apor har vi hittat helt rätt för att nå vår målgrupp, med internet, webb-tv, blogg och nyhetsbrev. Vi tror att det här kommer att bli ett riktigt bra samarbete! säger Emma Olausson, affärsområdeschef på Salming Underwear, i ett pressmeddelande.

1000apor säljer nu specialdesignade underkläder i sin webbshop. Fler samarbeten är på gång. Reklambyrån Relation & Brand ligger bakom idén.

Mats Dicklén, vd på Metronome Digitala Medier, har tidigare sagt att kreativa annonslösningar står för lejonparten av 1000apors intäkter.

Dagens Media har sökt Emma Olausson.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.