Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Salming raggar killar åt Life

Publicerad: 19 November 2008, 10:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Även stora män behöver kraft i juletid. Det tycker Börje Salming som är hälsokostkedjans Lifes nya affischnamn.


Hockeylegendaren Börje Salming följer upp sitt samarbete med 1000apor med att bli affischnamn för hälsokostkedjan Life.

- Börje Salming är en folkkär person med en fantastisk karriär bakom sig. Eftersom Life önskar nå ut till en bredare publik kändes ett samarbete med Börje Salming helt rätt för Life, säger Magdalena Lundin, teamansvarig marknad på Life.

I den första kampanjen, som syns i butik, avslöjar Börje Salming att han hämtar sin kraft från naturläkemedlet rosenrot. "Det här är min hemlighet", säger Börje Salming i annonsen.

Life hoppas samarbetet med Börje Salming locka fler män.

- Vår kund är traditionellt en kvinna men i vårt sortiment finns produkter för hela familjen, och inte minst för mannen. Genom att samarbete med Börje Salming önskar vi få mannen att upptäcka Life och vad vårt sortiment inom hälsa kan erbjuda.

- Börje Salming är en person som tilltalar både män och kvinnor och på det sättet når vi målgruppen även genom kvinnan.

Hur fick ni Börje att ställa upp?

- Börje Salming lägger stor vikt vid sitt välmående. Han tränar mycket och månar om att få i sig rätt kost. Samtidigt är han en trogen kund hos Life. Ett samarbete med Life kändes därför naturligt.

Annonserna är framtagna av Lifes in-housebyrå. Life har omkring 500 butiker i Norden.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.