Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Säljchef går från D2D till Impact

Publicerad: 12 April 2010, 10:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Stefan Andersson lämnar D2D för värsta konkurrenten Impact.


Stefan Andersson, tidigare printchef på PHD, kom till Metro för ett par år sedan och började på storkundsavdelningen.

I augusti förra året var han en av de första som tog klivet över till D2D, Schibsteds och Metros gemensamma räckviddspaket.

Men på måndagen sade han upp sig – för att istället gå till storkonkurrenten Impact.

– Impact står inför en stor förändring som jag vill vara med på. Jag ser det också som en stor personlig utmaning, säger Stefan Andersson.

Förhållandet mellan D2D och Impact har läge varit spänt, trots att, eller kanske på grund av, att Aftonbladet är med i båda. Strax efter att paketet lanserats, i oktober 2008, flyttade flera stora annonsörer över sina kampanjer från Impact till D2D.

Kvällspresspaketet fick också kritik av mediebyråerna för att vara allt för passiva gentemot den nya konkurrensen.

– Det kan vara känsligt att gå till en konkurrent men jag måste se till mina agna framtidsmöjligheter. De är inte lika stora på D2D, säger Stefan Andersson.

Stefan Andersson börjar på Impact på torsdag, där han får titeln Key account manager.

– Det är jättetråkigt, jag tycker han är jätteduktig och önskar honom all lycka till, säger D2D:s vd Peter Paunovic.

Ska han ersättas?

– Vi är sammanlagt tre personer på D2D men ska så småningom bli fler. Tanken är att ersätta Stefan men vi skyndar långsamt.

Hur har året börjat för D2D?

– Vi är 36 procent upp jämfört med förra året.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.