Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Sadelskyddskrig i Stockholm

Publicerad: 14 maj 2009, 11:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:26

Naturskyddsföreningen genomför just nu en kampanj för att uppmana stockholmarna att cykla mer, genom att sätta på överdrag på stadens cykelsadlar. Samtidigt genomför Malaco en liknande kampanj för sitt varumärke Truly - och sätter sina överdrag ovanpå, hävdar Naturskyddsföreningen.


I dag skickade Erik Beckman projektledare för trafikfrågor på Naturskyddsföreningen i Stockholm ett mejl till Patrick Axzell, marknadschef på Malaco Leaf.

"Vi har de senaste dagarna marknadsfört vår kampanj genom att sätta sadelskydd på parkerade cyklar i Stockholm. Ni har gjort samma sak…Tyvärr har era utdelningsmetoder inte varit särskilt justa då ni i många fall satt era sadelskydd ovanpå våra, skriver Erik Beckman i mejlet, som Dagensmedia.se tagit del av.

Han fortsätter:

"Det är inte rekommenderande att ägna sig åt att dölja andras reklambudskap och jag tror inte att ett sadelskyddskrig gagnar någon part".

Patrick Axzell säger till Dagensmedia.se att det rör sig om ett misstag.

- Jag har skrivit tillbaka och bett att få återkomma när jag har mer information. Det är inte vi själva som gör det utan vi anlitar ett företag. Självklart ska vi göra detta på schysst sätt. Vi hade ingen aning om att Naturskyddsföreningen gjorde samma sak som vi, säger han.

Malacos kampanj pågår i Stockholm, Malmö och Göteborg, samt ett antal städer med många studenter - och cyklister. Totalt har man delat 100.000 sadelskydd.

- Vi har nu gått ut med information om att man inte ska fortsätta med att sätta dem ovanpå deras, säger Patrick Axzell.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.