Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Sabis slopar annonserna

Publicerad: 12 November 2008, 04:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Från och med nästa år drar matbutikskedjan Sabis in sin annonsering.


Sabis, som ingår i Vi-kedjan, har nio butiker i Stockholmsområdet. Från och med år 2009 ska butikerna sluta att annonsera i lokalpress, skriver Fri Köpenskap.

Istället ska man satsa på butikskommunikation, främst i form av måltidslösningar och matinspiratörer i butikerna. Konceptet kallas Vardag Fest och bygger på att "kunder faktiskt vill laga mat."

Sabis vd Claes Andersson säger till Fri Köpenskap att han inte tror att försäljningen minskar på grund av slopade annonser:

- Vi är ju fortfarande med i Vi-butikernas annonsering och cirka 40 procent av försäljningen sker via Vi-kortet. Så vi når kunderna hyfsat bra ändå, säger han.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.