Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Saab fångar stressade kunder i flykten

Publicerad: 4 maj 1999, 04:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:34

Saab tror sig ha kommit på ett sätt att hugga tag i affärsresenärer redan vid flygplatsen. Konceptet, som Saab kallar Fly & Try, går ut på att flygresenärer på Arlanda och Landvetter erbjuds att provköra Saabar vid ankomsten till Göteborg eller Stockholm.


Provkörningar bokas innan avgång vid gaten av Saabs egen personal. När

resenärer kommer fram får han eller hon provköra önskad bil till valfri

destination i city.

På detta sätt hoppas Saab kunna nå en annars ganska svårflörtad målgrupp:

stressade affärsresenärer.

Kampanjen, som är utformad av Creator Event Marketing i samarbete med Lowe

Brindfors och Graffiti Reklambyrå, pågår endast under vecka 18. Saab funderar

dock på att permanenta metoden till hösten.

Jenny Åkervall

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.