Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Så ska svensk reklam marknadsföras i New York

Publicerad: 29 Augusti 2008, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Reklamförbundet, Exportrådet och Generalkonsulatet i New York har gått ihop för att sälja Sverige som reklamnation. Under titeln Cutting-Edge Creative: How Sweden is Changing Advertising ska bland annat Matias Palm-Jensen prata svensk reklam under Advertising Week i september.


- Vi tror att det finns fler uppdrag för svenska byråer att hämta hem internationellt om man börjar marknadsföra svensk reklam och kommunikation på ett mer paketerat sätt, vilket inte riktigt gjorts tidigare, säger Pia Grahn Brikell, vd för Sveriges reklamförbund.

Advertising Week pågår den 22-26 september i New York och svenskarna har hand om fredagens förmiddagsprogram. Bland annat är Teressa Iezzi, chefredaktör för Creativity, moderator och bland talarna finns Calle Sjönell från BBH i NY, Jesper Andreasson från Absolut, Patrick Gardner från Perfect Fools och Mattias Hansson från Hyper Island.

- På Advertising Week når vi en riktigt stor målgrupp av annonsörer och byråer. Vi hoppas att seminariet blir välbesökt och att det på sikt ger våra svenska byråer fler uppdrag, säger Pia Grahn Brikell.

Seminarieserien är en början på ett långsiktigt samarbete mellan Reklamförbundet och Generalkonsulatet i New York. Nästa steg blir troligen en marknadsföringsaktivitet i New York nästa år för Reklamförbundets designbyråmedlemmar.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.