Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

Så ska onlineköpen bli mer effektiva

Ny guide ska göra annonsörer bättre på digital annonsering.

Foto: Tero Marjamäki/Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer släpper en guide som ska öka annonsörernas kunskap om hur den digitala marknadsföringen kan blir mer effektiv.

Dagens Media har tidigare berättat om att Sveriges Annonsörer tillsatt en expertgrupp som ska verka för att öka transparensen i branschen. Nu släpper expertteamet sin första guide. 

Syftet är att alla parter ska ha en samsyn kring hur den digitala annonseringen kan utvecklas så att annonsörerna får bättre effekt av sina marknadsinsatser.

Guiden går bland annat igenom pris, annonsmiljö, mätbarhet, brand safety och viewability.

– Med hjälp av guiden blir annonsörerna bättre på att beställa, på att utvärdera och på att förstå den digitala annonsmarknaden och detta kommer även att utveckla medier och mediebyråer – då de helt enkelt måste bli vassare för att kunna leverera till mer kunniga beställare, säger Axel Birgerstam, konsult på Scream och vice ordförande i Expertteam Mediekvalité, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2019-01-29 14.49

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: