Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Så ska nya Kanal Lokal organisera säljet

Publicerad: 3 september 2007, 08:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:00

Kanal Lokal har varslat sex säljare i Stockholm om uppsägning. Nu går stationschefen Peter Ekmark över till att vara försäljningschef på heltid, och han backas upp av Henrik Friman, en av Kanal Lokals grundare och delägare.


FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


Kanal Lokal har avvecklat den tidigare säljavdelningen i Stockholm, och sex säljare har varslats om uppsägning.

I samband med att Expressen tar över samtliga egenproduktioner i Kanal Lokal Stockholm, går den tidigare stationschefen Peter Ekmark över till att vara försäljningschef på heltid.

- Förut var Stockholm ett eget kontor med egen produktion. Det har vi inte på samma sätt längre eftersom vi har lagt en stor del av produktionen hos Expressen. Peter Ekmark ska nu ha full fokus på att sälja den här produkten, och ha mindre fokus på produktionen, säger Kanal Lokals vd Mårten Söderström, och fortsätter:

Peter Ekmark ska backas upp av Henrik Friman, en av kanalens grundare.

- Vi arbetar mer med ett fåtal personer från Kanal Lokal centralt. Eftersom vi gör en nystart blir det ett annat hanteringssätt att sälja den här produkten. Så vi har gjort en ny lösning med försäljningen, med färre personer som fokuserar på en grej.

Om nya Kanal Lokal Stockholm säger Mårten Söderström:

- Målet just nu är att bli bäst i Stockholm på att leverera nyheter 24 timmar om dygnet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev