fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Så ska Expressen sälja Clintan

Publicerad: 4 september 2008, 12:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41

Med en kampanj i tv, radio och print vill Expressen locka folk att köpa den senaste i raden av samlingsfilmer. Denna gång är det Clint Eastwood-filmer och reklamfilmen har därför lånat sitt manér från klassiska polisfilmer. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Filmen, som är 40 sekunder lång, ska gå i TV4, TV3, TV6 och Discovery. Kampanjen startar på lördag, men premiären för Clintanserien är först fredag 12 september.

SWE har gjort kampanjen och medieköpen har skötts av Vizeum.

Arbetsgrupp på SWE: Johan Skogh, copy; Andreas Hellström, ad; Åsa Ehlin, produktionsledare; Jan Selling, projektledare; Björn Schumacher, cd; Pontus Jerrstedt, producent SWEFilm; Johan Gabous, produktionsledare SWEFilm; Calle Åstrand, regissör.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev