Nyheter
Så ska Expressen sälja Clintan
Publicerad: 4 september 2008, 12:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
Med en kampanj i tv, radio och print vill Expressen locka folk att köpa den senaste i raden av samlingsfilmer. Denna gång är det Clint Eastwood-filmer och reklamfilmen har därför lånat sitt manér från klassiska polisfilmer. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>
Filmen, som är 40 sekunder lång, ska gå i TV4, TV3, TV6 och Discovery. Kampanjen startar på lördag, men premiären för Clintanserien är först fredag 12 september.
SWE har gjort kampanjen och medieköpen har skötts av Vizeum.
Arbetsgrupp på SWE: Johan Skogh, copy; Andreas Hellström, ad; Åsa Ehlin, produktionsledare; Jan Selling, projektledare; Björn Schumacher, cd; Pontus Jerrstedt, producent SWEFilm; Johan Gabous, produktionsledare SWEFilm; Calle Åstrand, regissör.