Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Så många arbetslösa har Sveriges Annonsörer hjälpt

Publicerad: 24 April 2013, 05:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Nätverket MMA skapades av Sveriges Annonsörer med målet att hjälpa medlemmar att få nytt jobb. Så här har satsningen gått.


Det var i december förra året som Sveriges Annonsörer presenterade nätverket MMA – medlemmar mellan arbete.

Nu släpper intresseorganisationen siffror som visar att 28 procent av de totalt 30 medlemmarna i nätverket fått nytt jobb via MMA.

Det innebär att totalt åtta personer fått nya jobb. Andra har blivit egenföretagare medan andra gått till byråer.

– Jag trodde det skulle se väldigt tufft ut på arbetsmarknaden men till min stora förtjusning finns det jobb att söka. Men man ska vara medveten om att konjunkturen påverkar negativt och gör det svårare, säger Anna Paues Herlin som leder MMA i ett pressmeddelande.

Målet med MMA är att medlemmarna ska peppa varandra, läsa varandras cv:n och Linkedin samt att tipsa varandra om jobb.

Anna Paues Herlin arbetade tidigare på SEB med ansvar för affärsområdet Private Bankings marknadsföring.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.