Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 24 April 2013, 05:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48
Nätverket MMA skapades av Sveriges Annonsörer med målet att hjälpa medlemmar att få nytt jobb. Så här har satsningen gått.
Det var i december förra året som Sveriges Annonsörer presenterade nätverket MMA – medlemmar mellan arbete.
Nu släpper intresseorganisationen siffror som visar att 28 procent av de totalt 30 medlemmarna i nätverket fått nytt jobb via MMA.
Det innebär att totalt åtta personer fått nya jobb. Andra har blivit egenföretagare medan andra gått till byråer.
– Jag trodde det skulle se väldigt tufft ut på arbetsmarknaden men till min stora förtjusning finns det jobb att söka. Men man ska vara medveten om att konjunkturen påverkar negativt och gör det svårare, säger Anna Paues Herlin som leder MMA i ett pressmeddelande.
Målet med MMA är att medlemmarna ska peppa varandra, läsa varandras cv:n och Linkedin samt att tipsa varandra om jobb.
Anna Paues Herlin arbetade tidigare på SEB med ansvar för affärsområdet Private Bankings marknadsföring.
Dante Thomsen