Så lyckas TV4:s flaggskepp

Premiäravsnittet av TV4 lockade nära en miljon tittare.

Foto: TV4

Dagens Media har djupdykt i "Talang"-siffrorna – både linjärt och online.

Sex avsnitt av TV4:s flaggskepp "Talang" har hunnit sändas. Dagens Media har låtit MMS ta fram siffror på hur många tittare programmet egentligen lockar. 

Trots en allmän nedgång linjärt visar siffrorna att programmet fortfarande står sig starkt linjärt jämfört med föregående år. Premiäravsnittet lockade 956 000 tittare, hade en rating på 9,7 procent i huvudmålgruppen 15-64 år och en tittartidsandel på 25 procent.

Det går att jämföra med 2018 års premiärsiffra på 868 000, en rating på 9,0 och en tittartidsandel på 24,2 procent. 

Den lägsta siffran hittills för 2019 ligger på 861 000, där den lägsta ratingen landade på 8,5 procent och tittartidsandelen 23,6 procent. 

Den lägsta siffran av de sex första avsnitten under 2018 landade på 856 000. Den lägsta ratingen landade på 21,5 procent och den lägsta tittartidsandelen på 8,4 procent. 

Även via TV4 Play lyckas "Talang" hålla i tittandet och till och med öka. Onlinerating är generellt högre 2019, jämfört med föregående år. 

 

Siffror för 2019 (*preliminärt): 

Siffror för 2018: 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2019-02-19 10.45

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: