Gå direkt till textinnehållet

Så går Adlibris Amazon-utmanare

Maral Shadloo, affärsområdeschef på Adlibris Go, bevakar huvudkonkurrenten Amazon Prime i väntan på Sverigelanseringen.

Efter ett halvår på marknaden utökar Adlibris Go sitt leveransområde. Nästa utmaning för bolaget: lära vanetrogna svenskar att beställa leverans av annat än mat och godis.

Det har gått sex månader sedan Adlibris lanserade sin tjänst Adlibris Go, som är en del av bolagets framtidsstrategi inom e-handel. Via hemsidan eller Iphone-appen kan innerstadsbor i Stockholm beställa leverans av allt från fika till sista minuten-presenter. Löftet är att beställningen ska vara framme hos kund inom en timme – och rekordet ligger enligt egen utsago på 12 minuter.  

För Adlibris Go har just kundlöftet om leveranstid haft högsta prio i uppstartsfasen.

– Reaktionerna från kunderna har varit positiva och allt går enligt plan, säger Maral Shadloo som är affärsområdeschef på Adlibris Go – den första svenska versionen av Amazon Prime och liknande leveranstjänster runt om i världen.  

Läs mer om Adlibris Go ska satsa och utmana Amazon när de väl tar sig in på den svenska marknaden i Dagens Media Insikt, vecka 5. 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2019-01-30 06.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: