Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Så försöker Blondinbella fixa gratismat till nya lägenheten

Publicerad: 6 Februari 2009, 09:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Mycket tyder på att Isabella Löwengrip har satt i system att erbjuda exponering på bloggen mot gratisprylar. I ett mejl till företaget Ekolådan försöker hon tigga gratismat till sin nya lägenhet. <b>Läs mejlet på Dagensmedia.se</b>.


Efter Dagensmedia.ses artiklar om smygreklamen på Blondinbella.se dyker fler exempel upp på hur Isabella Löwengrip försöker få gratisprylar mot länkar.

Så här lyder ett mejl från Blondinbellas assistent till företaget Ekolådan, vars affärsidé är att leverera ekologiska frukter och grönsaker hem till konsumenter:

"Isabella Löwengrip driver Sveriges största blogg "Blondinbella" som nu är uppe i 800 000 unika besökare i veckan. De flesta av hennes läsare är unga människor som ser Isabella som sin stora förebild. Det här sätter Isabella en position där hon har en väldigt stark marknadsföringsförmåga.

I slutet på januari flyttar Isabella till sin första egna lägenhet och vill i sitt egna hushåll börja med Ekolådan. Finns det möjlighet till ett samarbete? Vi tänker oss två prenumerationer på Ekolådan mot marknadsföring i bloggen och länk till er hemsida.

Vi tror absolut att det här kan bli en win-win-situation!"

Ekolådan valde dock att inte nappa på erbjudandet.

- Det här med att bloggare hör av sig är en ny grej för oss. Men vi valde att tacka nej, för det kändes inte rätt, säger Anette Dieng på Ekolådan.

Dagens Media har sökt Isabella Löwengrip.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.