Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Så blir nya Sydsvenskan

Publicerad: 19 November 2008, 08:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Sydsvenskan har under hela 2008 jobbat med att göra om sin "föråldrade" sajt. Hundratals läsare har bjudits in för att ge synpunkter. Här är resultatet.


Som Dagens Media tidigare berättat gör Sydsvenskan om hela sin sajt, för lansering under det första kvartalet 2009. Förutom det som läsarna ser, som form, färger, navigation, så görs hela serverparken om och publiceringssystemet byts ut. Dessutom blir det nya annonsformat. Sydsvenskan har anlitat konsulter från Inuse men också inrättat en inhouse-webbyrå.

- Allting har varit väldigt ålderdomligt. Vi har ägnat en stor del av 2008 åt en total omgörning, säger Anders Olofsson, chef för digitala medier hos Sydsvenskan.

Sydsvenskana läsare har kunnat följa arbetet och ge sina synpunkter på en specialsajt. Dessutom har tidningen gjort ett 30-tal djupintervjuer hemma hos deltagare ur Sydsvenskans läsarpanel.

- Vi har lyssnat ganska mycket på dem. När vi lade ut vår första enkät med en jädra massa frågor hade vi på några dagar fått in 492 svar, säger Anders Olofsson.

I samma veva ska också papperstidningen och mobilsajten få nya kostymer.

- Var och en ska ha sin särart så de kommer att skilja sig en del från varandra, säger Anders Olofsson.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.