Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rymdtema när Tallink Silja marknadsför nytt fartyg

Publicerad: 18 Augusti 2008, 12:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Tallink Silja lanserar den nya båten Galaxy med en kampanj i tv, print, webb och på bio. Reklambyrån Scholz & Friends ligger bakom.<b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Charlotte Perrelli som uppträder ombord är förgrundsfigur i kampanjen. Kampanjen drog igång i dag med en wrap kring Metro. Kampanjdevisen lyder Som från en annan planet.

- Båten heter Galaxy och vi har låtit en estnisk konstnär designa utsmyckningen som består av alla möjliga djur. Det är konstnärens tolkning av hur båten kan se ut för någon från en annan galax. Dessutom vill vi betona namnet i kampanjen, säger Tapani Kauhanen, marknadschef på Tallink Silja Line.

Kampanjen ska till en början rulla i cirka tre veckor och gör sedan uppehåll för att återkomma en eller två gånger till.

- Vi vill göra Galaxy till talk of the town. Alla ska förstå att det går en extremt fin båt från centrala Stockholm varje kväll. Och i slutändan vill vi naturligtvis fylla båten.

Tallink Siljas mediebyrå är Maxus.

Arbetsgrupp på Scholz & Friends: Arvid Svanvik, ad; Edwin von Werder, copy; Stefan Nuth, grafisk form; Helena Holmberg, projektledare; Gabriella Wollo, produktionsledare; Hanne Mehren och Marcus Lundquist, ad ass; Helena Modeer, original.

Produktionsbolag: Camp David, regissör är Robert Jitzmark och producent är Peter Kydd.

Musik: Mathias Wollo.Animationer: Against all odds.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.