Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ryanair ger sig in i solstriden

Publicerad: 17 April 2008, 13:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Ryanair blandar sig i bråket mellan Karlstad och SAS som Dagens Media skrivit om. "Vi känner med Karlstadborna eftersom SAS i mångt och mycket försökt att kopiera oss", säger Wilhelm Hamilton, Nordeuropachef på Ryanair.


SAS kör i dagarna en utomhuskampanj om semesterflyg med en solsymbol som liknar Karlstads symbol, något som kommunen ska titta närmare på.

Nu använder Ryanair situationen för att marknadsföra sig gentemot Karlstadborna. I en pressrelease skriver flygbolaget att man "sträcker idag ut en hand till Karlstad som har fått se sin kommunsymbol bli kidnappad av SAS."

- I morse stoppade vi in 30.000 extrabiljetter i systemet, som vi tillägnar Karlstadborna. Vi kan inte kontrollera att de bara köps av Karlstadbor, men man kan se det som ett hedersomnämnande, säger Wilhelm Hamilton till Dagens Media.

Men det handlar inte om något extra billigt kampanjerbjudande från Ryanairs sida.

- Nej, det är det vanliga priserbjudandet. Vi har bara fyllt upp det lite, tillägnat biljetterna till Karlstad och berättat om det i en pressrelease, säger Wilhelm Hamilton.

Ryanairs pr-byrå är Andréasson PR.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.