Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rosvall lämnar Playad

Publicerad: 7 April 2010, 18:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Sveriges Mediebyråers tidigare vd Per Rosvall går till Sveriges Annonsörer.


Många höjde nog på ögonbrynen när Sveriges Mediebyråers vd Per Rosvall hoppade av för att gå till nystartade - och oprövade - Creative Section. Där skulle han sälja Playad, en tjänst som låter annonsörer visa reklamfilmer på ett antal större sajter, samt mäta deras effekt.

Men ett år senare slutar han på Creative Section, då affärerna aldrig tog snurr.

Ny arbetsplats blir Sveriges Annonsörer, där han ska rapportera till Anders Ericson, en person han råkade i luven med ett flertal gånger som chef för mediebyråernas branschorganisation.

– Per har en energi och entusiasm som få. Detta kombinerat med en mycket bred erfarenhet gör honom till den optimala affärsutvecklaren för våra mest prioriterade arrangemang, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer, i ett pressutskick.

På Sveriges Annonsörer ska Per Rosvall agera projektledare och affärsutvecklare, och jobba med events som 100-wattaren och Stora Annonsördagen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.