Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rostskyddsmetoder vinner Guldbrevet

Publicerad: 13 November 2001, 10:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Posten delar idag ut sitt årliga Guldbrevspris till den annonsör som på bästa sätt använder brev eller direktreklam för att bygga varumärke, skapa försäljning eller goda kundrelationer. Tävlingen är ett försök att få Postens kunder till att skapa och köpa mer direktreklam och i år tog Rostskyddsmetoder AB hem förstapriset.


- Rostskyddsmetoder är ett litet familjeföretag i Stockholm som har jobbat

långsiktigt med brevet som en del i sin kommunikation, säger Matilda Fagerström

på Posten.

Postens motivering till Rostskyddsmetoder ABs nominering lyder: Ett bra exempel

på hur man arbetar med att skaffa lojala kunder och god lönsamhet. Trots att

verkstadsjobbet är både smutsigt och tungt andas hela företaget glädje. En

glädje över att göra ett bra jobb för kundernas bästa, på flera sätt.

För att få Guldbrevet ska den kommunikation som görs via brev eller

direktreklam ha skapat goda relationer till varumärket, befintliga och nya

kunder. Kommunikationen ska ha en strategisk förankring och hela organisationen

bakom ska ha ställt upp på målen och medlen. Kommunikationen ska ha gett

resultat, antingen genom ökad kundlojalitet, bättre försäljning, ökad kännedom

eller andra positiva effekter. Kommunikationen ska också ha en kreativ höjd,

breven ska synas i mängden.

Annonsörerna deltar själva med sina bidrag i tävlingen. I år tävlades det i en

klass, systematisk brevkommunikation, och tio bidrag tog sig till final.

Prisutdelningen i Guldbrevstävlingen gjordes under Postens Guldbrevsdag, som

hålls i Nacka Strand. Temat för årets Guldbrevsdag är Sagolik kommunikation,

och bland dem som talar under seminariet finns den danske framtidsforskaren

Rolf Jensen, byråledaren Hans Sydow från Garbergs, programledaren Mark

Levengood och tidningskvinnan Amelia Adamo.

I morgon följs utdelandet av Guldbrevspriset upp med finalen i Guldlådan,

Postens dr-tävling för kreatörer.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.