Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rörliga stortavlor i Stockholms undre värld

Publicerad: 2 Februari 2000, 15:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Det digitala affischsystemet Outdoor Evolution dras nu igång i Stockholms tunnelbana. De första affischerna ska testas under tre månader på Karlaplans Station.


DHJ Media som har världspatent på den rörliga reklamlösningen testar

affischerna tillsammans med SL och More Group som ansvarar för försäljningen.

- Därefter sker en utvärdering och sen får SL ta ställning till om de vill

bygga ut det här på fler stationer, säger Mats Dahlgren, vice VD på DHJ Media.

Första företagen ut är Coca-cola, BlueMarx, Pioneer, TV5 och TV8.

Affischer visar både rörliga och stillbilder digitalt. Sex digitala affischer

är kopplade till ett nätverk via en server. Systemet bygger på en teknik som

heter Real-Time Advertising och går ut på att budskapet kan styras on-line.

- Med Outdoor Evolution kan vi ytterligare målgruppsanpassa budskapen, få

större annonskapacitet och kommunikationsförmåga än tidigare, säger Richard

Hedlund, VD på More Group, i ett pressmeddelande.

Affischerna finns sedan tidigare installerade på Arlanda flygplats och på

snabbtåget Arlanda Express.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.