Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rönnberg och Tivéus bakom promotionkedja

Publicerad: 8 Januari 2007, 13:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Ett femtiotal promotionföretag ska samlas under paraplyorganisationen Navet. Anledningen är enligt Bosse Rönnberg att promotionföretagen hittills har varit förbisedda av reklambyråerna.


Navet är ett nytt nätverk av promotionföretag, företag som producerar och säljer alltifrån logotypförsedda pennor till event. Bakom bolaget står Lars Erik Strömberg med ett förflutet inom sporthandeln, och med sig har han såväl Meg Tivéus som reklamaren Bosse Rönnberg.Bosse Rönnberg drar paralleller mellan Navet och sporthandelns Intersportkedja och menar att det finns mycket att göra på marknaden för promotionföretag.

- Vi vill få upp företagen på banan och att de ska hamna högre upp i värdekedjan. Denna typ av produkter är också kommunikation även om reklambyråerna inte har engagerat sig så mycket hittills, säger Bosse Rönnberg som kommer att ta en aktiv roll som strateg i den nya paraplyorganisationen för närvarande kallad Navet.

Omsättningen för de idag anslutna företagen uppgår till en halv miljard, men målet är att skapa en miljardindustri.

- Idag har 21 bolag anslutit sig och målet är att få med ett femtiotal. Företagen betalar en avgift till Navet och får då tillgång till bland annat volymrabatter och nätverk. Tanken är att företagen inte ska konkurrera utan snarare kunna dra fördelar av varandra.

Erik Juhlin

markus.jacobsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.