Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Roi och Killian går samman

Publicerad: 10 April 2008, 09:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Dm-byrån Roi slås samman med webbyrån Killian och blir den digitala dm-byrån Roi Division. För att visa att de tar sin nya profil på allvar skickar företaget en animerad, individanpassad pressrelease för att utannonsera samgåendet.


Roi har haft ett tätt samarbete med Killian alltsedan de hjälpte till att starta webbyrån 2006.

- Vi var i kontakt med grundarna redan när de gick på KTH och sedan dess har de ju suttit hos oss och arbetat med våra kunder i blandade arbetsgrupper, säger Carlo Stecksén, vd för Roi Division.

Han säger att det finns många bra dm-byråer och många bra webbyråer men att det är kombinationen som är intressant.

- I dm-branschen finns merparten av de nya affärerna på nätet idag. Därför var sammanslagningen logisk, och dessutom är det mer naturligt för kunderna att bara ha en part att prata med istället för två.

Vad innebär sammanslagningen för er del?

- Att vi nu tvingas att ta steget till att fullt ut bli en digital dm-byrå. Det är det som blir vårt fokus och det är ett fokus som vi tror mycket på.

Roi Divisions pressmeddelande angående sammanslagningen består av ett individanpassat budskap som dramatiseras med att webbstrategen Niklas Fornelius har Carlo Stecksén på knäet i form av en buktalardocka.

- Vi tror att mycket på att utnyttja webben för individkommunikation antingen till företag eller personer. Det här är ett sätt att visa hur det skulle kunna fungera, säger Carlo Stecksén.

Antalet delägare utökas från tre till sex i den nya byrån. Nya delägare i Roi Division är Niklas Fornelius, Jonas Lundqvist och Max Näslund.

Kolla in Roi Divisions release:

http://www.roidivision.se/pressrelease/index.php?kod=ola823

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.