Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Nyheter

Rockklassiker byter grafisk profil

Publicerad: 08 Maj 2000, 06:14
Uppdaterad: 06 December 2015, 17:30

Radiostationen Rocklassiker byter grafisk profil. Profilen ska signalera stationens inriktning på rock.


- Den tidigare profilen signalerade klassiska hits. Men vår utgångspunkt är att

vara Stockholms rockstation, säger Fredrik Bojerud, programchef för

Rocklassiker. Nu presenterar vi oss med ett grafiskt helhetsgrepp.

- Vi kommer inte att revolutionera lyssnarsiffrorna för att vi har en ny logga,

men det blir lättare att kommunicera vad stationen står för.

Rocklassiker har tagit hjälp av flera reklambyråer för att ta fram den grafiska

profilen som nu ska marknadsföras i en kampanj.

Får vi se det gamla vanliga ? utomhusaffischer och bussbakar i Stockholm?

- Det är inte omöjligt att det blir något nytt.

Vad?

- Det kommer du att märka.


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.