Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Robert Gustafsson skafå fart på Comedy Central

Publicerad: 12 Januari 2009, 04:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Det var svårare än väntat att lansera Comedy Central. Nu tar kanalen välkända komiker som Robert Gustavsson och Özz N&ucirc;jen till hjälp. I dag startar lanseringskampanjen. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


MTV:s komedikanal Comedy Central hade svensk premiär vid årsskiftet. Under den första veckan hade kanalen som mest 12.000 tittare. I dag startar en nationell reklamkampanj för att öka kännedomen om kanalen.

Kampanjen, som är gjord av Kärnhuset, visas på bio, i MTV:s egna kanaler, på webben och utomhus över hela landet.

- Comedy Central är en bred kanal, bredare än MTV, och otroligt uppskattad bland dem som känner till den. Men i Sverige är kanalen okänd. Kampanjen är ett snabbt sätt att berätta om att kanalen finns och redan är lanserad, säger Mattias Behrer, marknadsdirektör på MTV.

Robert Gustafsson i Comedy Centrals annons. Komikerna Robert Gustafsson, Özz N&ucirc;jen och Kristoffer Appelquist medverkar i reklamen, som bygger på komikernas skratt.

- Skrattet är centralt i Comedy Centrals varumärkesfilosofi, som bygger många av sina aktiviteter kring skratt.

Jonas Järnfeldt, projektledare på Kärnhuset, säger att det var svårare än han väntat att göra lanseringskampanjen.

- Comedy Central är ett av tv-världens klarast lysande varumärken, vi såg lanseringen som att skjuta mot öppet mål. Men i i Sverige har inte en kotte hört talas om kanalen utöver de specialintresserade, men dem behöver vi ju inte nå i lanseringen. Vi vänder oss till en bred målgrupp, säger Jonas Järnfeldt.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.