Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rivstart för Minoutfit

Publicerad: 18 November 2008, 09:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

Bloggportalen Minoutfit.se, där modebloggare kan lägga upp sina oufits varje dag, har på tre veckor sålt annonser för 1 miljon kronor. Bolaget, som ägs av Stureplan.ses vd Christian Remröd och Kanal 5s bloggare Elin Kling, siktar på att omsätta 6 miljoner kronor nästa år.


- Istället för att konkurrera med alla de här modebloggarna har vi tagit fram ett verktyg som gör att de får mer trafik. Många har hört av sig till mig och sagt att de fått fler besökare genom oss, säger Christian Remröd.

Minoutfit lanserades för snart tre veckor sedan. Affärsidén är att kapitalisera på det massiva intresse som tycks finnas för fenomenet dagens outfit - då modebloggare helt enkelt plåtar sig själva och berättar vad de har på sig.

Minoutfit har marknadsfört sin existens via just bloggare.

- Första veckan hade vi 45.000 unika besökare och 600.000 sidvisningar. Vi har efter knappt tre veckor över 5.000 outfits på sajten. Det är kul att någonting som gick från idé till lansering på tre veckor kan konkurrera med sajter som Pause och Modette, säger Christian Remröd.

H&M har bokat in två kampanjer. JC har skrivit ramavtal för nästa år.

- Hittills har vi sålt för 1 miljon kronor. Nästa år räknar vi med att omsätta mellan 5 och 6 miljoner. Vi siktar på mellan 70 och 100.000 unika besökare i veckan, mer än så behövs inte eftersom vi är så nischade, säger Christian Remröd.

Den primära målgruppen är tjejer 16-25 år. Christian Remröd säger att sajten har ett flertal nya samarbeten på gång.

Är du inte rädd för att femomenet modebloggare och outfits kan vara en bubbla?

- Rimligtvis borde det kanske vara så. Men hittills har jag inte märkt någonting av det. Det ser man tydligt - alla som profilerar sig med bloggare växer.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.