Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Riksmedia vill inte stå utanför Sverigepaketet

Publicerad: 15 November 1999, 11:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Riksmedia räknar med att på sikt få med åtminstone några av sina tidningar i ett riksomfattande annonspaket. Det säger Anders Bygdén, försäljningschef på Riksmedia.


- Jag vet inte om projektledarna kommer att gå annonsörerna till viljes med

Sverigepaketet, men jag hoppas det. Då blir morgonpressen starkare och jag tror

att vi kommer att komma med, säger han.

I det Good News-paket som testlanseras i början av nästa år ingår FLT Media,

Citypaketet och Stormarknadspress. Av de stora, av morgonpressen samägda,

säljbolagen är det bara Riksmedia som idag inte är med. Anders Bygdén har inget

svar på varför Riksmedia hamnat utanför.

- Jag vet inte varför de tvekar och inte släpper in flera. Vi tycker att det

skulle vara kul att vara med, och vi har en viktig funktion att fylla. Vi har

en del viktiga tidningar på landsorten, säger han.

Riksmedia består av 52 tidningar som till största delen är andratidningar på

orterna, vilket skulle kunna förklara varför FLT Media är mer självklar som del

i Sverigepaketet. Men Anders Bygdén säger att Riksmedia erbjudit sig delta bara

med de av sina tidningar som är av värde för annonsörerna.

- Vi är kända som det mest flexibla säljbolaget när det gäller paketlösningar

och vi behöver inte kasta in alla tidningar i paketet. Vi kan välja till

exempel tio tidningar som är intressanta.

Anders Bygdén hoppas att projektet med ett Sverigepaket inte stannar vid testet

Good News.

- Men nu ser vi vad de testet ger. Det handlar om vad annonsören vill ha. Vill

de ha bara FLT är det de som har rätt. Man måste hela tiden utgå från

annonsören, säger Anders Bygdén.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.