Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Riksmedia och Metro i platsannonssamarbete

Publicerad: 15 Oktober 2001, 14:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Landsortspresspaketet Riksmedia och Metro startar ett platsannonssamarbete. Riksmedia erbjuder sina norrlandsannonsörer en platsannons även i någon av Metroeditionerna för tio procent lägre pris än Metros ordinarie listpris.


- Det här gynnar Riksmedias redan goda utveckling. Vi har i år ökat intäkterna

med 28 procent ackumulerat. För oss handlar det om att bli en optimal partner

för våra kunder och det här är ett steg i rätt riktning, säger Riksmedias vd

Henrik Olsson.

Även säljchefen för platsannonser på Riksmedia, Patrik Karlsson, är nöjd med

samarbete.

- Det är kul för Riksmedia att få representera Metro mot norrlandsmarknaden,

säger han.

Riksmedia erbjuder annonsörer från Värmland, Dalarna, Gästrikland och norrut

platsannonser i Metro Göteborg, Stockholm eller Malmö som kombination till en

annons hos Riksmedia. En annonsör måste välja minst två Riksmediatidningar plus

en Metro.

- Metro säljer vi för tio procent under deras ordinarie prislista. Priset

varierar efter hur många tidningar från oss samt vilken av Metroeditionerna man

väljer, säger Henrik Olsson.

Genom att kombinera exempelvis Metro Stockholm med Riksmedias paket

Norrlandskusten når en annonsör drygt en miljon läsare.

I Norrlandskusten ingår Arbetarbladet i Gävle, Dalademokraten i Falun/Borlänge,

Dagbladet i Sundsvall, Västerbottens

Folkblad i Umeå, Länstidningen i Östersund, Piteå Tidning och NSD i Luleå.

Tidningarna har tillsammans har 472.000 läsare.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.