Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Riksmedia lanserar matpaket

Publicerad: 15 Januari 2002, 10:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Landsortspaketet Riksmedia lanserar ett eget annonspaket för dagligvarubranschen. Paketet ska motsvara det erbjudande annonsörer får i annonssamarbetena City och Stormarknadspress gemensamma paket Storstad. Kontaktkostnad för en helsida blir 11 öre billigare än normalt hos Riksmedia.


- Vi vill gärna kunna erbjuda annonsörer inom dagligvarubranschen att annonsera hos oss till samma förmånliga priser som paketet Storstad, säger Leslie Petersson, ansvarig för dagligvarubranschen på Riksmedia.

Med paketet hoppas Riksmedia att de dagligvaruannonsörer som funderar på att använda dagspress ska få ytterligare en puff att ta steget till dagspressannonsering.

Riksmedia är också med i paketet Hela landet mat tillsammans med FLT, City, Stormarknadspress och Nya Skåne. Skillnaden mellan dessa paket är att Hela landet mat gäller en kvartssida en gång i veckan på en redaktionell sida om mat.

Leslie Petersen tycker inte att Riksmedia konkurrerar med sig själv i och med Riksmedia Mat.

- Här erbjuder vi annonsörerna att kunna synas var som helst i tidningen med valfritt format. Vi tycker inte att vi konkurrerar med oss själva, vi vill bredda erbjudandet mot annonsörer, säger han.

Riksmedia Mat innehåller fyra olika annonsformat med olika kontaktkostnader:

- Helsida, kontaktkostnad 18 öre (normalt pris 29 öre)

- Halvsida, kontaktkostnad 12 öre

- A4, kontaktkostnad 12 öre

- Kvartssida, kontaktkostnad 7 öre

Kravet i erbjudandet är minst tre införanden inom en månad. Priserna är kraftigt rabatterade mot Riksmedias normala priser.

- Det är en anpassning till Storstad som har 17,3 öre i kontaktkostnad för en helsida. Vi väljer 18 öre i och med att vi bibehåller flexibiliteten att en annonsör kan skräddarsy ett paket med minst fyra tidningar upp till alla 51 tidningarna.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.