Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Richard Herreys nya gig

Publicerad: 22 Augusti 2013, 06:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

UPPDATERAD. År 1984 tog han Europa med storm med schlagerdängan "Diggi-loo diggi-ley". Nu tar Richard Herrey sina gyllene skor och ger sig in i marknadsföringsbranschen.


Tillsammans med sina bröder i Herrey's vann Richard Herrey 1984 års upplaga av Eurovision Song Contest.

Sedan dess har han bland annat arbetat som programledare på Sveriges Radio.

Nu blir han ny marknadschef på Vätternrundan.

– Det är klart att jag hajade till när jag såg ansökan, man känner ju igen namnet, säger Vätternrundans vd Eva-Lena Frick.

Hon berättar att Richard Herrey är en av många bra och intressanta personer som sökt tjänsten.

– Richard blev inte headhuntad utan har gått igenom hela den sedvanliga processen.Han har alla de kvaliteér och den kompetens som vi sökte och passar helt enkelt klockrent.

Richard Herrey är enligt egen uppgift en idrottsälskare och har bland annat gjort tre Vätternrundor.

– Han har ett brinnande intresse för idrott och passar perfekt in i teamet med sin bakgrund. Vi är jätteglada och ser fram emot en härlig framtid tillsammans med Richard. Det blir fantastiskt.

Läs också:

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.