onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

RFSU och Åkestam Holstslår ett slag för intimfrisyrer

Publicerad: 30 september 2008, 03:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

En ny kampanjsajt ska marknadsföra RFSUs produkter för intimrakning. Genom att poängsätta frisyren mellan benen ska sajten få besökarna att raka rätt.


HE

Helena Engelbrecht


RFSUs nya intimreklam, signerad Åkestam Holst. Sajten http://fiffi.rfsu.com är en del av lanseringen för RFSUs nya intimrakningsprodukter och kommer ligga uppe hela hösten.

På sajten kan besökaren skapa sina egna frisyrer och få dem poängsatta. Sidan innehåller även information om hur du rakar på bästa möjliga sätt.

- Det görs lite med glimten i ögat. Våra undersökningar visar att 94 procent av kvinnorna mellan 20 och 40 år rakar sig. Därför tycker vi att det är viktigt att det görs på bästa möjliga sätt, säger Katarina Knutz, vd på RFSU.

Kommer det en manlig version snart?

- Det är inte omöjligt. Det är ju en lite rolig grej. Men jag vill inte lova något.

Kampanjen går även utomhus och i print. Tanken är enligt Katarina Knutz att kampanjbilderna ska kännas lite som skolinformationen på 50- och 60-talet.

Reklambyrå är Åkestam Holst. Mediebyrå Mediaedge CIA och designbyrå Amore. Dallas STHLM står för webbproduktionen.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev