Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rewir ska tvätta bort Pubs kreddstämpel

Publicerad: 13 November 2008, 16:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Varuhuset Pub ser över sin positionering och målgrupp med hjälp av varumärkesbyrån Rewir. "Det går att vara annorlunda utan att vara svårtillgänglig", säger Rewirs Jacob Bergström.


Samarbetet drog igång för ungefär en och en halv månad sedan och ska resultera i ett nytt kommunikationssätt. Det ska vara klart till varuhusets stora invigning i februari. Pub är just nu mitt uppe i en ombyggnation.

- Pub är ett varuhus med en unik sammansättning av varumärken och stilar, där varje våningsplan representerar sin livsstil. Nu går vi in i en ny fas vad gäller utvecklingen av varuhuset och konceptet. I takt med att vi färdigställer alla plan i varuhuset riktar vi oss också till nya målgrupper. Då behöver vi nya infallsvinklar och ny kommunikation som reflekterar bredden av varuhuset, säger Marianne Perslow, marknadschef på Pub.

Tidigare var Pubs kommunikation, enligt Jacob Bergström, konceptansvarig på Rewir, spetsigare och riktad mot en liten och kreddig målgrupp.

- Det nya konceptet är tydligare och lite gladare. Det är viktigt att folk förstår vad de kan förvänta sig av Pub och att vi når ut till alla tusentals som rör sig runt Hötorget varje dag. Pub vill vara annorlunda, och vi ska kommunicera att det går att vara annorlunda utan att vara svårtillgänglig, säger Jacob Bergström.

Pub har nyligen slutit avtal med pr-byrån AWB.

Helena Engelbrecht

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.