Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Revolution Pontus Nyströms nya giv efter Edelman UFO

Publicerad: 26 februari 2007, 13:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Pontus Nyström, tidigare vd för pr-byrån Edelman Ufo, jobbar med ett nytt projekt inom koncernen kallat Me 2 Revolution.


Vad går det nya uppdraget ut på?

- Det handlar om att lära ut hur företag ska hantera internet ur ett strategiskt perspektiv. Internet har blivit det viktigaste mediet för konsumenterna i dag, och det är en spelplan som företagen inte kan kontrollera på samma sätt som de är vana vid.

Innebär det att du har slutat på Edelman UFO i Stockholm?

- Jag vill inte lämna Sverige helt, så vi har löst det så att jag till 70 procent är anställd i Chicago som vice chef och kreativ chef för det nya projektet. De resterande 30 procenten arbetar jag som kreativ chef på Edelman Ufo i Stockholm.

Varför väljer ni att utveckla den här tjänsten?

- I dag föds varumärken i en dialog mellan företagen och konsumenterna. När konsumenten ska köpa någonting går han eller hon in på nätet och kollar vad andra vanliga människor tycker och letar efter bästa pris. Företagen behöver få hjälp att utveckla ett modernt varumärkestänk så att de kan använda sig av det.

På vilket sätt kan de göra det?

- De måste helt enkelt lära sig att uppföra sig som folk, och framstå som ärliga, transparenta och relevanta. Dagens konsumenter har genomskådat de perfekta varumärkena, och väljer varumärken som är som en kompis - med bra och dåliga sidor.

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.