Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Returpack på festivalturné

Publicerad: 29 maj 2002, 07:11
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Bland annat Hultsfredsfestivalen får besök av Returpacks pantstationer i sommar. Evenemangen är ett komplement till sommarens tv-kampanj.


- Vi kommer inte att köra tv under sommaren utan flyttar i stället ut till platser där vi hittar ungdomar, säger Jan Rehnberg, vd för Returpack.

Returpack bygger tillsammans med pantföretaget Tomra upp en hel vägg med returautomater på Hultsfredsfestivalen. Kvittot besökarna får efter att ha pantat kan användas inne på festivalområdet. Efter Hultsfredsfestivalen kommer Returpacks turné bland annat besöka Swedish Match Race, Tennisveckan i Båstad och Rix FMs sommarturné.

Returpacks tv-kampanj har rullat sedan i hösten 2001 och fortsätter till slutet av 2002. Filmerna har gått i TV4, Kanal 5, MTV och på bio.

- Vår film vill på ett allvarligt, men lättsamt sätt få yngre att lyssna. Samtidigt är det perfekt sätt att visa upp sig på festivaler, säger Jan Rehnberg, vd för Returpack.

Den här kampanjen som sträcker över drygt ett och halvt år kostar enligt Jan Rehnberg 32 miljoner kronor brutto. Returpack tar hjälp av mediebyrån Initiative Universal vid medieköp. Reklambyrå är SJWE, eventbyrå är Helium.

Returpacks mål med kampanjen är att nå 90 procents returtagning av allt som säljs. Tidigare har nivån legat på runt 85 procent.

Returpack ägs gemensamt av bryggerierna, handeln och förpackningsindustrin.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev