Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Renault styr om på marknad

Publicerad: 16 December 2013, 12:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:53

Renault omorganiserar den nordiska marknadsavdelningen. Sverige får ett eget kommunikationsteam.


Ämnen i artikeln:

Renault

Som Dagens Media tidigare berättat lämnade den tidigare nordiske marknadskommunikationschefen Fredrik Thors biltillverkaren i november i år.

Han ersätts nu av Lars Höglin, tidigare reklamchef för varumärket.

Samtidigt passar Renault på att förändra organisationen. Tidigare har man haft en gemensam marknadsavdelning för Sverige och Danmark. Den ska nu delas upp i två och marknadskommunikationschef i Danmark blir Annelie Söderberg, vilket också är en internrekrytering.

Omorganisationen innebär att Renault i Sverige får ett dedikerat kommunikationsteam där reklam-, digital-, CRM- och PR/event-ansvariga för försäljning och eftermarknad ingår.

– Det fanns ett stort behov av att effektivisera och integrera kommunikationen från samtliga enheter inom kommunikationsavdelningen. I takt med att gränserna mellan medierna suddas ut är det viktigt att ta ett helhetsperspektiv om budskapen, säger Lars Höglin, marknadskommunikationschef på Renault Nordic, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Renault

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev