Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Nyheter

Renault styr om på marknad

Renault omorganiserar den nordiska marknadsavdelningen. Sverige får ett eget kommunikationsteam.


Publicerad 2013-12-16 12:26

Ämnen i artikeln:

Renault

Dela artikeln:

Som Dagens Media tidigare berättat lämnade den tidigare nordiske marknadskommunikationschefen Fredrik Thors biltillverkaren i november i år.

Han ersätts nu av Lars Höglin, tidigare reklamchef för varumärket.

Samtidigt passar Renault på att förändra organisationen. Tidigare har man haft en gemensam marknadsavdelning för Sverige och Danmark. Den ska nu delas upp i två och marknadskommunikationschef i Danmark blir Annelie Söderberg, vilket också är en internrekrytering.

Omorganisationen innebär att Renault i Sverige får ett dedikerat kommunikationsteam där reklam-, digital-, CRM- och PR/event-ansvariga för försäljning och eftermarknad ingår.

– Det fanns ett stort behov av att effektivisera och integrera kommunikationen från samtliga enheter inom kommunikationsavdelningen. I takt med att gränserna mellan medierna suddas ut är det viktigt att ta ett helhetsperspektiv om budskapen, säger Lars Höglin, marknadskommunikationschef på Renault Nordic, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.