Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Renault gör kampanj med Barda och Hörstadius

Publicerad: 30 Juni 2000, 09:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

Nästa helg drar Renault igång en eventkampanj för nya bilen Scénic RX4. Kampanjen ska genom kaxiga personer som Jean-Pierre Barda, Erik Hörstadius, Pernilla Lager och Elisabeth Ohlson fortsätta arbeta in Renaults koncept "säker i sig själv".


Sex bilar ska köra runt i Västerås, Båstad, på Gotland och i Stockholm under

Pride-festivalen. De tio personer som åker runt har som uppgift att synas så

mycket så möjligt. De ska också sprida vykort med "Doctor Johnsons Penis

Enlargement Clinic"- annonsen. Journalisten Erik Hörstadius, stylisten

Jean-Pierre Barda och Pernilla Lager som är journalist och programredaktör på

Wegelius TV, är reportrar och lägger upp sina rapporter på Renaults sajt som

görs om helt för sommarturnén. Ecce Homo-fotografen Elisabeth Ohlson plåtar

allt material till sajten.

- Vi har valt de här personerna eftersom de alla symboliserar vårt koncept. De

är säkra i sig själva, säger Erika Ström, eventansvarig på Renault.

Som stöd för eventet gör Renault kvällspressannonsering med bilder av Elisabeth

Ohlson och en nätkampanj. I helgen startar också Renaults nya reklamfilm i TV3

och TV4.

Scénic RX4 är en fyrhjulsdriven cityjeep utvecklad ur Scénicmodellen. Endast

300 exemplar ska säljas i Sverige.

- Så vi har inga försäljningsmål med kampanjen utan ser den som en imagekampanj

för Renault, säger Erika Ström.

Hur mycket pengar Renault lägger på kampanjen är inte officiellt.

- Men det är en stor satsning för oss, säger Erika Ström.

Bakom kampanjen står eventbyrån Expotours & Events, pr-byrån OPS och

reklambyrån BBDO Allansson Nilsson Rififi i Göteborg. Kreativt ansvariga är

Lars Alberyd från Expotours och Events och Christian Gergils från OPS.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.