Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rekryteringsfest på Coop

Publicerad: 26 Januari 2011, 05:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Coops nystartade marknadsbolag Coop Marknad är på offensiven. Nu söker man 20 nya medarbetare, däribland varumärkeschef och informationschef.


Ämnen i artikeln:

Coop

Det nya bolaget, som leds av Eivor Andersson med Bodil Jönsson Lindgren som marknadsdirektör, har det samordnade kommersiella ansvaret för samtliga varumärken inom Coop. Företaget verkar sedan den 1 januari.

– Vi behöver ny kompetens, men i vissa fall handlar det även om personer som har slutat, säger Janne Pettersson, pressansvarig på Coop Marknad.

Coop Marknad har därför inlett en rekryteringsoffensiv, med målet att anställa uppemot 20 personer inom marknad och kommunikation.

Bland annat söks en varumärkeschef, en ansvarig för relationsmarknadsföring, en chef för affärsutveckling och partnerskap och en informations- och pr-chef.

– Tidigare har Coop och KF haft en gemensam informationsavdelning, men nu delas det upp med en egen informationschef för Coop, säger Janne Pettersson.

Coops byråsamarbeten och kommunikationsplattform består tillsvidare även med den nya marknadsorganisationen.

– Det är business as usual parallellt som vi startar ett helt nytt företag. Just nu är det återkomsten av vår medlemsåterbäring som är fokus i kommunikationen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.