Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rekordstor Stureplansklubb ska sälja WESCs hörlurar

Publicerad: 5 Augusti 2008, 04:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

WESC arrangerar rekordstor Stureplansklubb under Stockholmsfestivalen Go08 tillsammans med Telia för att marknadsföra sina hörlurar. "Om dj-kulturen växer, så växer vi. Vår uppgift är att göra fashion av hörlurar", säger Konrad Bergström, chef för hörlurar på WESC.


WESC lanserade hörlurar i fjol och har idag 52 olika varianter i sortimentet. Streetmodeföretaget började nyligen sälja lurarna i Telias butiker i Sverige. Telia är också huvudsponsor av Go08-eventet, en endagsfestival i Stockholm som går av stapeln den 8 augusti.

- Telia frågade oss om vi ville vara med. Det är ett gyllene tillfälle för oss att få ut DJ-kulturen i Sverige och Stureplanseventet är unikt. Hela Stureplan stängs av från trafik och förvandlas till nattklubb för upp till 50.000 personer, säger Konrad Bergström.

Han hoppas att en större svensk DJ-kultur i förlängningen hjälper till att göra hörlurar trendigt.

- Vår största uppgift är att göra fashion av hörlurar. Folk kan välja sneakers och kläder i en halvtimme, men sen tvekar man inte att ta på sig fula hörlurar till det. Våra hörlurar gör så att det går att matcha hela vägen, säger Konrad Bergström.

WESC och Telia flyger hit flera internationellt erkända DJs som ska spela under Go08-kvällen.

- Vi samarbetar med ett helt gäng DJs som anses vara bland de bästa i världen. Det finns både aktivister och vänner bland de som kommer hit nu, men alla som kommer har designat en egen hörlur för oss, säger Konrad Bergström.

Vilken målgrupp hoppas ni att nå med arrangemanget?

- Vi vänder oss till en vaken målgrupp och vi vill inte sätta oss i ett fack. Vi vill få ut dj-kulturen snarare än att nå en viss typ av människor. Men vi älskar vi ju musik och har synts på flera festivaler i år, bland annat Arvikafestivalen och Where the Action is.

Konrad Bergström är förtegen om WESCs budget för arrangemanget.

- För We är det nog ett av de största evenemangen som har gjorts, men jag vill inte gå in på budgeten.

WESC kommer bland annat att synas i form av flyers, funktionärskläder och reklam på storbildsskärmar.

Förra årets lansering av hörlurarna har uppmärksammats i M&M Awards i London. Starcom har nominerats i fyra tävlingskategorier för kampanjen.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.