Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Rekordsnurr på Gyllene Hjulet

Publicerad: 18 Januari 2007, 12:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Sponsor och eventföreningen har fått in 54 procent fler bidrag till sin reklamtävling Gyllene Hjulet. Vd Caroline Sallmander jublar.


- Förra året hade vi när tävlingen stängde 64 bidrag. I år med 24 timmar kvar har vi fått in 98 bidrag, säger hon.

Ökningen har skett framförallt på inom klasserna idrott och publika kampanjer.

Men ökningen sker i alla sju klasser utom business to business. Caroline Sallmander förklarar ökningen:

Branschen går så himla bra. Vi har också haft stora aktivister som Volvo Ocean race.

Du är nygammal vd också. Har det påverkat?

- Jag fortsätter resan Jessica Bjurström inledde. Hela teamet ha varit fantastiskt och vi har en skitbra styrelse.

Inlämnade bidrag till Gyllene Hjulet olika kategorier, 2006 (2005)Idrott 11 (3)Kultur 8 (6)Social/Humanitär 6 (5)Business-to-business 14 (15)Business-to-consumer 29 (17)Publika 22 (10)Interna 8 (8)Totalt 98 (64)

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.