Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Reklamtiden i SVT ärvärd 1,4 - 5,7 miljarder

Publicerad: 17 April 2008, 06:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Tidningen Medievärlden lät fyra tv-chefer på mediebyråerna räkna ut hur mycket reklamtiden i SVT skulle vara värd. Tv-cheferna kom fram till högst olika summor. Spannet låg på 4,3 miljarder kronor.


Daniel Saberski på Mindshare uppskattar att SVT skulle kunna sälja reklam för 5,7 miljarder per år, om kanalen fick sälja reklam på samma villkor som TV4. Det kan jämföras med Patrick Wallin på Mediacom som fram till 1,4 miljarder kronor, enligt Medievärlden. I mellanskiktet återfinns Jakob Hultman på Initiative Universal med 2,1 miljarder kronor och Johnnie Åkerström, Bizkit, med 2,25 miljarder kronor.

TV-chefernas uppskattningarna gäller för SVT1 och SVT2 sammanlagda.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.