Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Reklamrävar i nybildad byrå

Publicerad: 28 maj 2009, 04:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

"Två gamla rävar och tre ungtuppar". Det är konstellationen i nybildade reklambyrån Sweet Creatives.


Sweet Creatives startades av ad:arna Carl Carlsson, som tidigare drev reklambyrån Silvia, Daniel Rösth och Fredrik Harkén. Det äldre gardet utgörs av Lars-Arvid Boisen, en av grundarena till Brindfors Annonsbyrå, och Lars Fellbom, som jobbat på Brindfors och till nyligen var partner i reklambyrån Serrander.

- Daniel, Fredrik och Carl ville göra något ihop och tyckte att det vore spännande att få med oss gamla rävar. Varken jag eller Lars-Arvid är intresserade av att gå i pension och tyckte att idén var stimulerande, säger Tommy Fellbom.

- Tillsammans har vi erfarenhet och kompetens för kommunikation i både gammelmedia och sociala medier. Och vi har ett nätverk omkring oss som kan göra det vi inte mäktar med själva, fortsätter Tommy Fellbom.

Tommy Fellboms förra byrå Serrander & Co är under avveckling.

- Vi höll på i nästan 15 år, men på slutet hade vi inte samma syn på hur verksamheten skulle drivas. Tiden var mogen och nu håller vi på att lägga ner verksamheten, säger Tommy Fellbom.

Bland Sweet Creatives kunder finns bland annat Bjurfors, två fraktflygbolag och solcellsföretaget Suncore. Dessutom tar Lars-Arvid Boisen med sig sina uppdrag med Ikeas internkommunikation. Byrån ägs i dag av Daniel Rösth och Fredrik Harkén.

- Bolaget håller på att ta form, men tanken är att vi ska ha ett gemensamt ägande, säger Tommy Fellbom.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.